onsdag 12 maj 2010

efter arbetet

Några vänner och tillika kollegor med hem efter jobbet. After workmiddag. Lite fredagskänsla eftersom det är helg imorgon och vi ser fram emot en skön långhelg. Allt blir inte som man tänkt sig, men det blir liksom bra ändå. Vänskapen prövas på olika sätt och ibland måste man göra det svåra. Samtalet kom till viss del att handla om just det; vad vänskap faktiskt kan kräva.

Maten smakade bra. Inspirationen tackar jag Leila för och Ingrid tackar jag för assistansen!

När gästerna gått hem och disken avklarats ringde jag min käraste och sa godnatt en stund. Det känns liksom ovant att gå och lägga sig ensam. Sedan ringde jag Jenny i Oslo och det blev ett långt och viktigt samtal med både roliga nyheter och allvarsfunderingar. Jag känner mig varm och inte så lite hedrad när något av barnen vänder sig till mig för att bolla idéer eller rentav be om råd i något. Samtalet är inte slut, bara pausat. Vi fortsätter kanske redan i morgon.

Nu ska jag lägga mig. Ensam. Och sova. Ensam.


Emmaboda 12 maj, 2010

Inga kommentarer: