torsdag 29 april 2010

tunggung

Reggae. Det nya Moby*? Hursomhaver älskar jag mina Marleypass där på träningscentrets motionscyklar! Uppvärmning: 2 x Kaya (låten - inte hela plattan) med lätt belastning. Sedan kör jag Legend från början och så långt jag orkar eller hinner. Långa sugande tunggunglåtar lägger jag på tjockt med belastning och när tempot ökar minskar jag något på belastningen. Rytmen styr hela passet och de där digitala små prickarna som lyser på displayen indikerar att mina pass är bra och varierade. Idag blev det bara en dryg halvtimme, följt av ett lika långt styrkepass. Jag behövde komma hem och läsa igenom drygt 40 uppsatser i Engelska B (nationellt prov) innan jag lämnar över dem till min medexaminator.

Det kanske låter jobbigt att läsa alla de där uppsatserna, men jag tycker det är roligt och spännande att se hur mina elever tagit sig an uppgiften och hur de löst den! Arbetsglädje FTW! Det sorgliga i sammanhanget är att jag stannade kvar i byn även i kväll, i stället för att åka hem till min käraste. Han fattas mig nu.



*Moby är annars suveränt att just cykla till!

Inga kommentarer: