torsdag 29 april 2010

sovmorgon

Eftersom jag bara har ungefär tre minuters promenad till mitt arbete kunde jag ge mig själv en sovmorgon idag. Det var skönt. Men det kändes konstigt att vakna ensam. Och här. Min känsla för den här bostaden är kluven - den känns som mitt hem och ändå inte. Jag är här alldeles för lite för det, tänker jag. Men... jag har ju annat för mig.

Jag lyssnar på P1-morgon och kommer på hur väldigt mycket jag saknar det, även om det är fint att lyssna på ljudböcker i bilen. Jag måste se om jag kan fixa (eller låta fixa, troligare...) radion i bilstereon.

Milt ute. Det har regnat i natt och det ser ut att kunna bli mer av den varan under dagen. Spelar roll. Jag tar bilen till jobbet. Inte för att det ger någon tidsvinst, utan för att jag ska köra direkt till gymmet efter jobbet. Jag kan till och med tänka att det är bra att det regnar, eftersom det har varit väldigt torrt på gräsmattan de senaste dagarna...

... och inte kan jag meddela mig med min käraste idag, heller. Han är i stealth mode. Bokstavligen.

Emmaboda, 29 april 2010

Inga kommentarer: