onsdag 7 april 2010

"... och ännu en bok öppnades, livets bok"

Det låter fint, eller hur? Livets bok. När jag var barn var det snarare något som skrämde mig. Fick mig att ständigt oroas. Inse att jag troligen inte dög. Jag anade att jag inte skulle hitta mitt namn i den. Och jag visste alltför väl vad det innebar: "Om någon inte fanns skriven i livets bok kastades han i eldsjön." TJOHEJ! Eller... inte.

Nu skriver jag min egen bok. En bok om livet. Mitt liv. Livets bok.


Björkeryd 7 april, 2010

7 kommentarer:

Joel Jörixen sa...

Den är finare den här layouten:)

lilla gumman sa...

Superläcker!

We are paying it forward sa...

Man tackar! :)

Jajja sa...

Spännande!

Kram

SiS sa...

Den här "livets bok" tycker jag också känns bättre på nåt vis...!

pärlbesatt sa...

Fint, superfint!

We are paying it forward sa...

Kastrullis, Sis och Pärlisen> Tackar! :)