tisdag 27 april 2010

miscellaneous

Det blir nog inte frost i natt. Men jag är ändå lite purken på den här bitvis knöliga våren. Framförallt tycker jag inte om att det blåser mest hela tiden. Den gör så att jag till slut fryser inifrån och ut och när det händer kan man bara göra en sak: krypa ner under täcket med raggsockar. Och dricka te. Det är i och för sig två saker.

En trevlig sak var dock att upptäcka att bibblan kör Library Loverskampanj igen! Jag plockade åt mig en näve knappar och fick en fin, rosa kasse att lägga min senaste lånebok i; Samtidsislam - unga muslimer i Malmö och Köpenhamn av Jonas Otterbeck. Det ska bli intressant läsning!

En annan fin sak är samtalen med mina barn. Jag försöker ringa dem med jämna mellanrum och det är underbart att byta lite tankar och idéer med dem och höra hur de har det. Prata om studier och arbete och framtidsplaner och säga till varandra att vi älskar varandra. Det vet vi ju redan, men det är fint att säga det också. Jag vill aldrig ångra att jag sagt det för lite. Man kan aldrig höra det för mycket.

Min käraste och jag var på inköpsutflykt i kväll. Det köptes boardskivor och ett fiffigt dräneringssystem (typ) och fyra paket kaffe (Zoegas såklart!) för 89 spänn på Netto. För att få utnyttja erbjudandet var man tvungen att handla något annat för 99 kronor. Det var fasen inte lätt att få ihop när vi inte tyckte vi behövde något... Men till slut fick vi ihop lite stapelvaror. Väl hemma lagade jag en ost- och skinkpaj och gjorde en sallad till det. Sedan kroknade jag alldeles. Mina arbetsdagar är verkligen rätt intensiva nu. Många bollar att hålla i luften. Tur jag tycker det är roligt!


Björkeryd 27 april, 2010

Inga kommentarer: