lördag 24 april 2010

lättnad

Jag tycker det är skönt med olika former av kroppsarbete och annan fysisk ansträngning, som till exempel träningen. Jag tänker så många tankar då. De liksom bara kommer flygande. Av sig själva. En del låter jag fara förbi och andra fångar jag in och bollar med en liten stund. Sedan kan det hända att jag släpper dem fria igen, eller så stoppar jag ner dem i någon ficka för att kunna ta fram igen och igen och fnula på.

Idag har jag oljat och målat några fönster med tillhörande karmar. Fyra, närmare bestämt. De ska sitta i (på?) garaget som är under byggnation. Bäst jag stod där och målade och hade fångat en tanke om det där med att vara någons efterträdare, som fallet till exempel är på arbetet men faktiskt också i en relation (helt oundvikligt när man möter kärlek i vuxen ålder) slog det mig. Bara sådär liksom. Man måste faktiskt inte alls fylla någon annans skor - det funkar bra med ens egna. Fan. Visserligen en ganska självklar sak. Men ändå. Vilken lättnad.


Björkeryd 24 april, 2010

Inga kommentarer: