onsdag 21 april 2010

kura inne

Bilen blev inte tvättad igår. När jag kom hem (rätt sen efter jobb och gym) hängde regnet redan i luften och Mannen hade tänt i kakelugnen och filurade på vad som kunde göras av fläskfilén, som vi så förtänksamt lagt upp för att tina redan på morgonen. Ingen av oss hade någon lust att ge sig ut och greja med något, så vi stannade inne och kurade i stället. Jag höll honom sällskap i köket medan han lagade oss en god middag och sedan blev vi sittandes en god stund vid bordet och samtalade. När tröttheten kom smygande diskade jag undan och sedan gick vi och la oss, medan inte bara regn utan till och med snö föll därutanför. Innan jag somnade låg jag en stund och lyssnade på det trygga, vilsamma knastret från kakelugnsbrasan.

När vi kom ut i morse låg det visserligen lite vitt i gräset neråt sjökanten men luften var mild och det hade slutat blåsa. Fåglarna sjöng av bara fan.


Emmaboda, 21 april 2010

Inga kommentarer: