tisdag 13 april 2010

frostnatt

Det var kallt ute i natt. Tur vi tog in våra små plantor igår kväll, när vi pysslat klart ute. Vi har tagit för vana att gå ut åtminstone en timme om kvällarna, efter jobbet, och alltid får vi något vettigt gjort. Drivbänkarna är nu inoljade och försedda med fina glastak (vars bågar och spröjs också är fint inoljade - men det ska göras minst en gång till) och invändigt klädda med markduk för att hindra ogräset att komma in och sabotera. Vi var sugna på att hälla i jorden och dona lite mer, men beslöt oss för att vänta lite. Till helgen kanske, om vädret känns okej? Visst kan tröskeln ibland vara lite hög innan vi tar oss ut, men sedan är det enbart vilsamt och avkopplande. Arbetsdagen släpper sitt grepp.

Vi varvade ner ytterligare i soffan, med te och lite tevetittande. Jag tror faktiskt jag gillar den nye Winter.

Medan Mannen borstade tänderna och jag gick runt för att släcka ner visades helt oförberett ett otäckt inslag på tevenyheterna; några emotionellt permafrostiga "män" hade filmat (inte enbart känslomässigt efterblivna utan retarderade i största allmänhet, uppenbarligen) när de hällde bensin på en liten kanin och sedan tände på och så stod där och skrattade medan det stackars djuret sprang omkring i smärta och dödsångest och skrek. Varje gång jag vaknade till i natt fick jag upp de där bilderna på näthinnan...



Emmaboda 13 april, 2010

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
magda sa...

Anonym sa...

hej, här har du namnaen och persnummer och telenummer till dom åtalade kaninplågarna,, sprid det, låt dom hängas ut


Du är själv anonym, men vill att andra ska hängas ut? Såvitt jag vet lever vi i en rättstat och att hänga ut misstänkta brottslingar är knappast något jag vill syssla med.

Dina länkar tar jag bort - du får hitta ett annat forum.