fredag 23 april 2010

fint

Jag sov så gott i natt. Jag tror det bland annat har att göra med den sköna kvällspromenad vi tog igår kväll, Mannen och jag. Upp för backen, genom skogen och ut bland hästhagar och små gårdar och sedan följa den gamla banvallen tillbaka, längs med den svarta ån, pratandes om paddling och skogsdofter och om oss. Om vårt. Och ibland vilande i skön tystnad.

Idag är det fredag. Fin Fredag, ni vet. Svart, stickad klänning och vårblommiga strumpor. Som en eftergift åt det nyckfulla vädret har jag stövlar på mig. Och idag blev det rosa nagellack.

Solen lyser därute, från en absolut klar himmel (såvitt jag kan se - kanske svävar askstoftet från Eyjafjallajökull högt däruppe), och vinden har avtagit. Det skulle vara fint att vistas ute, men det får vänta tills efter arbetet. Fullt upp idag. Som alltid. Och... det är roligt! Arbetsglädje är en förmån jag åtnjuter. Den är faktiskt inte beskattningsbar - bara uppskattningsbar!

Inga kommentarer: